انواع کابینت دستشویی و ایده های کاربردی 

[wtr-time]
انواع کابینت دستشویی - گروه مهندسی آرشید

انواع کابینت دستشویی از نظر طراحی و نوع متریال مورد استفاده برای تولید آن‌ها، تنوع زیادی دارد. هر فرد باید بر اساس ابعاد و اندازه دستشویی و سبک دکور آن، مدل کابینت مناسب را انتخاب کند. اگر در زمینه انتخاب مدل و رنگ روشویی دستشویی نیاز به دریافت مشاوره دارید، کافیست با کارشناسان آرشید ارتباط بگیرید. آن‌ها ایده‌های کاربردی و طرح‌های جذابی را به شما ارائه خواهند داد.

انواع کابینت دستشویی - گروه مهندسی آرشید

بررسی انواع کابینت دستشویی

سرویس‌های بهداشتی در سال‌های اخیر جزو پر اهمیت‌ترین بخش‌های هر خانه محسوب می‌شوند و توجه بیشتری به زیبایی و دکوراسیون آن‌ها شده است. در این میان کابینت‌های دستشویی نقش کلیدی در ارتقای زیبایی و نظم این فضا ایفا می‌کنند.

در دنیای پرهیاهوی امروز، انتخاب هوشمندانه و متناسب با سلیقه شخصی از میان انواع کابینت دستشویی می‌تواند فضای دلنشین و کاربردی‌تر را در سرویس‌های بهداشتی خلق کند.

کابینت‌های دستشویی از لحاظ نوع جنس، نحوه نصب بر روی دیوار، و نحوه طراحی در چندین دسته‌بندی مختلف قرار می‌گیرند که در ادامه به بررسی دقیق‌تر آن‌ها می‌پردازیم.

در این بخش به بررسی انواع کابینت‌های روشویی از نظر نوع نصب آن می‌پردازیم:

انواع کابینت دستشویی - گروه مهندسی آرشید

کابینت دستشویی پایه‌دار

به هیچ عنوان نگران فضای کم حمام و سرویس بهداشتی خود نباشید، چرا که کابینت دستشویی پایه‌دار راه حلی ایده‌آل برای فضاهای کوچک و بزرگ است. این نوع روشویی با طراحی زیبا و کارآمد به شما کمک می‌کند تا از فضای خود به بهترین نحو استفاده کنید.

مهم‌ترین مزایای کابینت دستشویی پایه‌دار:

  • مقاومت و استحکام بالا به دلیل داشتن پایه‌های مستحکم
  • فضای ذخیره‌سازی جادار برای نگهداری لوازم بهداشتی
  • امکان مخفی کردن لوله‌ها و اتصالات آن‌ها
  • تنوع در طرح و رنگ کابینت‌ها
انواع کابینت دستشویی - گروه مهندسی آرشید

کابینت دستشویی دیواری

کابینت دستشویی دیواری با اشغال فضای کمتر، بهترین راه حل برای سرویس‌های بهداشتی کوچک است. این نوع روشویی مزایای متعددی داشته که آن را به انتخاب ایده‌آل برای فضاهای محدود تبدیل کرده است. 

مهم‌ترین مزایای تهیه روشویی کابینتی دیواری:

  • صرفه‌جویی در فضا به دلیل نصب بر روی دیوار و آزاد بودن کف
  • امکان نظافت آسان‌تر سرویس بهداشتی بدون نیاز به خم شدن یا جابجا کردن کابینت
  • ایجاد فضای مدرن و شیک و مینیمال

 

قطعاً با استفاده بهینه از فضای محدود سرویس بهداشتی می‌توانید زیبایی فضای خود را دوچندان کنید. کارشناسان آرشید با ارائه مشاوره‌های تخصصی شما را در انتخاب بهترین روشویی کابینتی دیواری یاری می‌کنند.

انواع کابینت دستشویی - گروه مهندسی آرشید

بررسی انواع روشویی کابینتی از لحاظ جنس

قطعاً به دلیل جایگاه ویژه سرویس‌های بهداشتی در محیط خانه، انتخاب روشویی کابینتی مناسب نقش کلیدی در زیبایی و کارایی سرویس بهداشتی ایفا می‌کند.

در حال حاضر در بازار با انواع کابینت دستشویی از لحاظ ابعاد و اندازه، نوع جنس و نحوه طراحی مواجه خواهید شد. به همین جهت چالش جذابی برای انتخاب انواع روشویی کابینتی پیش روی شما قرار می‌گیرد.

در صورت دریافت مشاوره با یک طراح دکوراسیون داخلی و متخصص در زمینه ساخت کابینت‌ها، قطعاً می‌توانید انواع روشویی کابینتی از لحاظ جنس را بهتر شناخته و تصمیم آگاهانه‌تری برای انتخاب آن بگیرید. کارشناسان آرشید در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند.

در این بخش به شکل دقیق و کاربردی به بررسی انواع جنس روشویی کابینتی می‌پردازیم:

انواع کابینت دستشویی - گروه مهندسی آرشید

روشویی کابینتی از جنس چوب

چوب یک عنصر بی‌نظیر برای خلق فضای گرم و صمیمی است که برای ساخت کابینت در سرویس‌های بهداشتی نیز کاربرد دارد. اما به خاطر داشته باشید که رطوبت دشمن شماره یک چوب بوده و برای افزایش طول عمر روشویی کابینتی چوبی باید از عایق‌های مناسب مانند پلی استر، رزین و چسب چوب استفاده شود.

از مهم‌ترین مزایای این مدل کابینت روشویی:

  • زیبایی منحصر به فرد و طبیعی
  • ایجاد فضایی گرم و دلنشین
  • تنوع در طرح و رنگ
انواع کابینت دستشویی - گروه مهندسی آرشید

روشویی کابینتی از جنس پی‌وی‌سی

امروزه پی‌وی‌سی جز محبوب‌ترین متریال برای ساخت روشویی کابینتی شناخته می‌شود، چرا که این محصول از طول عمر بالایی برخوردار بوده و در برابر شرایط سخت و مرطوب سرویس بهداشتی مقاوم است.

از مهم‌ترین مزایای روشویی کابینتی پی‌وی‌سی:

  • ضد آب و رطوبت
  • ضد خش و مقاوم در برابر ضربه
  • ضد حریق و مقاوم در برابر حرارت
  • تنوع طرح و رنگ بالا
  • قیمت مناسب
  • عمر طولانی
انواع کابینت دستشویی - گروه مهندسی آرشید

روشویی کابینتی از جنس ام دی اف

ام دی اف نوعی چوب مصنوعی است که از الیاف چوب و چسب ساخته شده و این ماده شباهت زیادی به چوب دارد، اما متراکم‌تر و صاف‌تر است. این نوع کابینت باید از متریال مرغوب و با کیفیت انتخاب شود، چرا که در برابر رطوبت مقاومت ضعیفی دارند و باید به طور مرتب خشک شود.

اما از مهم‌ترین مزیت‌های این نوع روشویی کابینتی عبارتند از:

  • قیمت مقرون به صرفه نسبت به مدل‌های چوبی
  • کیفیت بالا با سطح صاف و صیقلی
  • تنوع طرح و رنگ
انواع کابینت دستشویی - گروه مهندسی آرشید

روشویی کابینتی از جنس فلز

یکی از متریال‌هایی که به دلیل استحکام بالا می‌تواند انتخاب ایده‌آلی برای خانواده‌های پرجمعیت باشد، کابینت‌های فلزی است. اما روشویی کابینتی از جنس فلز به دلیل زنگ زدگی و تغییر شکل فلز در گذر زمان می‌تواند زیبایی اولیه خود را از دست بدهد. پس مراقبت از این متریال باید در اولویت قرار بگیرد.

مزایای نصب روشویی کابینتی فلزی عبارتند از:

  • استحکام و ماندگاری بالا
  • مقاومت در برابر ضربه و خط و خش
  • قیمت مناسب
انواع کابینت دستشویی - گروه مهندسی آرشید

سبک ایده‌آل برای کابینت دستشویی

زمانی که قرار است سبک کابینت دستشویی را در میان انبوه طرح‌ها و مدل‌ها انتخاب کنید، قطعاً چالشی جذاب برایتان ایجاد خواهد شد. چرا که در میان انواع کابینت دستشویی، انتخاب ایده‌آل‌ترین سبک چالش برانگیز است.

البته باید به غیر از سلیقه شخصی، قبل از انتخاب سبک به بررسی نیازها، ابعاد و اندازه فضا و بودجه در نظر گرفته بپردازید تا در انتخاب نهایی رضایت کافی را داشته باشید.

در ادامه به بررسی انواع کابینت دستشویی از لحاظ سبک طراحی می‌پردازیم:

کابینت سبک کلاسیک

برای کابینت سبک کلاسیک معمولاً از جنس چوب استفاده می‌شود. برای مدل روشویی دستشویی هم از سنگ‌های مرمر و گرانیت به کار می‌برند تا زیبایی و تجمل آن را دوچندان کنند.

کابینت سبک مدرن

برای طراحی کابینت سبک مدرن می‌توان از متریال شیشه، سرامیک و پی‌وی‌سی استفاده کرد. بهتر است برای مدل روشویی دستشویی هم از جنس سرامیک ساده با رنگ‌های سفید، طوسی و مشکی استفاده نمود.

کابینت سبک ساده

برای ساخت کابینت سبک ساده، انتخاب جنس تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد. در طراحی این نوع کابینت‌ها هیچ طرح و نقش خاصی وجود ندارد. فقط کابینت‌ها را برای پوشش لوله‌های تاسیساتی ایجاد می‌کنند. همچنین بهتر است از رنگ‌های خنثی برای ایجاد فضای آرام و دلنشین استفاده شود.

انواع کابینت دستشویی - گروه مهندسی آرشید

نکات مهم در انتخاب مدل کابینت دستشویی

به دلیل تنوع بسیار بالایی که در انواع کابینت دستشویی وجود دارد، برای اینکه از کابینت‌ها به بهترین شکل استفاده کنید و ظاهر زیباتری به سرویس بهداشتی بدهید، لازم است برخی از نکات مهم را مدنظر قرار بدهید تا با کمک کابینت‌ها فضای شیک، منظم و کاربردی داشته باشید.

انتخاب مدل کابینت دستشویی دغدغه بسیاری از افراد است. بهتر است قبل از انتخاب نهایی حتماً نکات کلیدی را مد نظر قرار داده و سعی کنید از تجارب و تخصص کارشناسان مجموعه آرشید هم کمک بگیرید تا در نهایت بهترین انتخاب را برای سرویس بهداشتی خود انجام دهید.

در این بخش به بررسی برخی از نکات کلیدی برای انتخاب ایده‌آل از میان انواع کابینت دستشویی می‌پردازیم:

1. در نظر گرفتن جنس کابینت‌ها

کابینت‌هایی که برای سرویس بهداشتی تولید شده در متریال‌های مختلف از جنس چوب، فلز و پی‌وی‌سی ارائه می‌گردند. هر کدام از این متریال‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد که با بررسی دقیق می‌توانید در نهایت تصمیم بگیرید.

2. رنگ و طرح کابینت

باید رنگ و طرح کابینت با دکوراسیون سرویس بهداشتی از جمله رنگ و طرح کاشی‌ها و سایر عناصر موجود در فضای سرویس بهداشتی هماهنگ باشد.

3. کارایی و عملکرد

یک کابینت استاندارد باید فضای کافی برای ذخیره‌سازی حوله‌ها، مواد شوینده و دیگر لوازم بهداشتی را داشته باشد. پس مدل‌هایی را انتخاب کنید که قفسه‌ها و کشوهای متعدد دارند.

4. نوع کابینت‌ها

کابینت‌هایی که برای سرویس بهداشتی طراحی شده در مدل‌های مختلفی از جمله کابینت‌های پایه‌بلند، کابینت‌های دیواری، کابینت‌های زمینی و کابینت‌های آینه‌دار می‌باشند که متناسب با فضای سرویس بهداشتی باید انتخاب شوند.

5. ابعاد و اندازه فضا

تناسب ابعاد و اندازه کابینت با فضای سرویس بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در فضای کوچک باید از کابینت‌های دیواری یا زمینی با عمق کم استفاده شود. در فضاهای بزرگ مجازید که از مدل‌های کابینت بازتر استفاده کنید.

بازسازی انواع فضا ها با بالاترین کیفیت و تخصص

انواع کابینت دستشویی - گروه مهندسی آرشید

ایده‌های خلاقانه برای طراحی کابینت دستشویی

سرویس بهداشتی فقط یک فضا برای رفع نیاز نیست، بلکه می‌توان آن را به یک بوم نقاشی سلیقه شما تبدیل کرد.

عنصر کلیدی و مهم این فضا را انواع کابینت دستشویی تشکیل می‌دهند که با انتخاب صحیح آنها می‌توان فضای شیک، منظم و کاربردی‌تر ایجاد کرد.

پس از انتخاب مدل روشویی دستشویی، نیاز است که کابینت آن را به شکل خلاقانه انتخاب کرد تا فضای سرویس بهداشتی زیباتر شود.

در ادامه به برخی از ایده‌های خلاقانه برای طراحی کابینت دستشویی می‌پردازیم:

انواع کابینت دستشویی - گروه مهندسی آرشید

جادوی رنگ‌ها

استفاده از رنگ‌ها در جایگاه مناسب خود می‌تواند فضای سرویس بهداشتی را جذاب‌تر کند.

به عنوان مثال:

  • رنگ‌های روشن و شاد برای ایجاد فضای دلنشین و پر انرژی مانند آبی، زرد و سبز.
  • رنگ‌های خنثی برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا مانند سفید، کرم و طوسی.
  • رنگ‌های متضاد برای ایجاد نقطه کانونی در فضا مانند استفاده از سیاه و سفید.
انواع کابینت دستشویی - گروه مهندسی آرشید

رقص نور

قطعاً نورپردازی برای ایجاد فضای مدرن و شیک نقش بسیار پررنگی ایفا می‌کند که به شکل‌های مختلف قابل اجرا است:

  • نورپردازی مخفی
  • آینه‌های نورپردازی شده
  • چراغ‌های سقفی و دیواری
انواع کابینت دستشویی - گروه مهندسی آرشید

افزایش فضای ذخیره‌سازی

قطعاً طراحی کابینت دستشویی به گونه‌ای که فضای ذخیره‌سازی آن بیشتر باشد، مورد توجه و استقبال قرار می‌گیرد. برای این منظور می‌توانید از قفسه‌های داخلی متحرک و قابل تنظیم استفاده کنید.

در نهایت با ترکیب و تلفیق این ایده‌ها با یکدیگر می‌توانید کابینت دستشویی ایده‌آل خود را طراحی و از زیبایی و کارایی آن در طول سال‌های متمادی لذت ببرید. برای اینکه با خیال راحت اقدام به سفارش ساخت کابینت دستشویی کنید، کافیست با کارشناسان مجموعه آرشید در ارتباط باشید.

نتیجه‌گیری

انواع کابینت دستشویی در تنوع بسیار بالایی در بازار ارائه می‌گردد، در اولین قدم باید سبک مد نظر خود را مشخص کنید. در ادامه جنس متریال مورد استفاده برای انواع روشویی کابینتی را بررسی کرده و بهترین‌ها را متناسب با شرایط خود در نظر بگیرید. در صورت تمایل به دریافت مشاوره برای ایده‌های خلاقانه و کاربردی جهت انتخاب بهترین مدل کابینت دستشویی، کافیست با کارشناسان مجموعه آرشید در ارتباط باشید. چرا که این افراد با ارائه طرح‌های متنوع برای سرویس‌های بهداشتی کوچک و بزرگ به شما کمک می‌کنند تا متناسب با سلیقه شخصی خود، ابعاد فضا، بودجه و دکوراسیون کلی سرویس بهداشتی انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره و یا بازدید رایگان همین الان ثبت نام کنید